THY uçak seferlerini 9’a çıkardı ancak Van iş dünyası yeterli bulmuyor

Rûdaw
Etiketler Van THY Uçak Uçuş
A+ A-

Haber Merkezi - Van’da yüksek bilet fiyatları ile uçak seferlerinin az olmasına dikkat çekmek amacıyla sosyal medya üzerinden “#VanUçamıyor” etiketi ile yapılan çok sayıda paylaşımın ardından Türk Hava Yolları Van’a bir heyet göndererek durumu yerinde inceledi.

Van’da 2019’da başlatılan havaalanı genişletme çalışmalarının ardından sefer sayılarında yapılan değişiklik ve uçak biletlerindeki fiyat artışı ile yolcuların günler öncesinden uçak bileti bulamaması sorunu devam ediyor.

Sosyal medya platformu Twitter’da kullanıcıların “#VanUçamıyor” etiketi ile başlattıkları kampanya, yoğun ilgi gördü.

Bunun üzerine Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu bugün Van'da toplandı.

Kentteki ziyaretlerin ardından Edremit ilçesindeki Uygulama Oteli'nde THY Yönetim Kurulu üyelerinin katılımıyla basın toplantısı düzenlendi.

Toplantıya katılan Van Valisi ve Belediye Kayyumu Ozan Balcı, Van'a uçak seferlerinin artırılmasının turizm başta olmak üzere birçok alanda katkı sağlayacağını söyledi.

Van'ın sahipsiz bir kent olmadığını belirten Balcı, "Elbette uçuşlarla ilgili sorunlar var. Bu eksiklikleri görmezden gelemeyiz ancak burada altı çizilmesi gereken önemli nokta, derdin dert edinilmesi. THY, yönetim kurulu toplantısını ilimizde gerçekleştiriyor. Derdimizi dert edinmişler. Bunu görmezden gelemeyiz. Van'ın her şeyi bizi ilgilendirir. 1,5 ay önce THY'yi ziyaret ettik. Çok güzel karşıladılar. O zaman acil uçak eklemişlerdi. Kendilerine müteşekkiriz" diye konuştu.

“Van'ı herkesin görmesi gerekiyor, Doğu'nun İstanbul'u”

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat ise Van'da bulunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

THY'nin üst yönetiminde 17 yıldır bulunduğunu ifade eden Bolat, "Bugüne kadar Van'a gelmemekle de büyük hata ettiğimi gördüm. Ekibimi buraya getirmekteki en önemli amacım öncelikle bu güzellikleri biz görelim, yaşayalım ki yurt dışında insanlara anlatabilelim, Van'ın turizmine katkıda bulunabilelim. Bununla doğru bir karar verdiğimizi gördüm. Sosyal medya hesabımda 'bir hafta sonunuzu muhakkak Van'da geçirin' diye bugünden itibaren paylaşım yapacağım. Van'ı herkesin görmesi gerekiyor. Doğu'nun İstanbul'u. Bunu gördüm" diye konuştu.

“Van'la ilgili kararlarımızı revize edeceğiz”

THY olarak 4 yönetim kurulu üyesi, tüm genel müdür yardımcılarıyla ilk defa İstanbul dışında bir toplantı gerçekleştirdiklerini anlatan Bolat, şunları kaydetti:

"Her pazartesi günü yaptığımız haftalık değerlendirme toplantısını burada açarak böyle bir gelenek başlattık. Bunu ilk defa serhat şehri Van'dan yapmış olduk. Bu açıdan böyle bir güzel karara vesile oldunuz. Göreve başladıktan hemen sonra 1,5 ay önce beni ziyaret ettiniz. Van'ın ulaşımıyla ilgili sorunlarını ilk elden söylediniz. Biz de bunun üzerine çalışma yaptık. Akabinde frekanslardan bazılarını başka yerlerden iptal ederek Ankara'dan Van'a bir sefer koyduk. Eylül ayında yeni nesil, geniş kapasiteli uçaklarımız yavaş yavaş gelmeye başlayacak. Bunlar geldikçe Van'la ilgili kararlarımızı revize edeceğiz. En son söyleyeceğimi en başta söyleyeyim. İnşallah bir hafta içinde Ankara'dan Van'a ekstra bir sefer koyacağız. Böylece Ankara'dan Van'a günlük sefer sayımız üç olacak. Uçaklarımızın gelmesiyle beraber eylül ayının ilk haftasında Sabiha Gökçen-Van veya İstanbul-Van. Şu an bakacağız ama bir tane daha İstanbul'dan Van'a, ikinci seferimiz de eylül ayının ilk haftasında başlayacak. Böylece şu an 6 olan frekans sayımız 8'e çıkacak. Ekimin ortalarına doğru da uçaklarımızın gelmesine bağlı İstanbul'dan üçüncü uçuşumuzu koyacağız. THY'nin Van'a olan sefer sayısı, Anadolu Jet'le beraber yüzde 50 artarak 6'dan 9'a çıkacak."

“Tahran-Van, Van-Tahran seferleri için çalışılacak”

Van'da ekonomiye nasıl katkıda bulunabileceklerine dair çalışma yaptıklarını belirten Bolat, şöyle devam etti:

"Burada büyük sağlık kuruluşlarımız var. Bu sağlık kuruluşlarımızın Türkiye'ye katkılarını artırmayı düşünüyoruz. Bununla alakalı bugün yaptığımız toplantıda özellikle Tahran-Van arası uçak seferi konusunda İran devletiyle görüşmelere başlanması. Devletlerin izin vermesiyle olabilecek bir şey. Onlar bizim Van'dan Tahran'a uçuşumuza izin verirse ve yaptığımız fizibilite çalışmaları olumlu çıkarsa Van'dan Tahran'a bir uçak koymayı düşünüyoruz. Van şehrimizin ekonomisine, turizmine nasıl katkıda bulunabiliriz bunun çalışmalarını yapacağız. Uçaklara Van'la ilgili tanıtım filmleri koyacağız. Yabancı turistlerin Van'a gelmelerini teşvik edeceğiz. THY şu an 386 uçağıyla 129 ülkeye ve 340'a yakın şehre uçmaktadır. Bu anlamda Vanlı vatandaşlarımızı dünyanın her yerine daha çok İstanbul üzerinden bağlıyoruz. Bizim bir diğer iştirak şirketimiz Sun Express'tir. THY ve iştirakleri olarak bundan sonra 11 seferle Van şehrimize hizmet etmeye devam edeceğiz."

Van iş dünyası karardan memnun değil

THY uçak seferlerini artırmayı taahhüt etse de bu girişim Van'da yeterli bulunmadı.

Van Ticaret ve Sanayi Odası eski Başkanı Feridun Irak ile iş insanı Şemsettin Bozkurt daha önce 32 olan sefer sayısının sadece 1 artırılarak 9'a çıkarılmasını eleştirdi.